Jak poradzić sobie z ubytkami lakieru samochodowego?
Lakier na pojeździe jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o jego wartości i ochronie przed rdzą. Odnosi się to również do wcześniejszych typów pojazdów, które dziś są często uważane za klasyki.
Obok układów mechanicznych, elektrycznych i bezpieczeństwa najważniejszą cechą pojazdu jest lakier. Niestety w wielu przypadkach jakość lakieru jest poniżej standardów wielu producentów, zwłaszcza w przypadku pojazdów starszych niż 10 lat. Najważniejsze informacje.
Głównymi przyczynami złej jakości farb są: niewłaściwy dobór farb i podkładów, brak neutralizacji po zanurzeniu, złe przygotowanie powierzchni przed malowaniem, stosowanie niewłaściwych farb z niewłaściwymi dodatkami oraz ostateczne zaklejanie. Głównym tego powodem jest zwykle presja, aby produkty trafiały na rynek szybciej i taniej. Jednym ze sposobów przeciwdziałania temu jest przeprowadzanie realistycznych testów lakieru w oparciu o rzeczywiste scenariusze przed rozpoczęciem masowej produkcji. Pomoże Ci to wyłapać potencjalne problemy, zanim staną się kosztowne. Same ubytki lakieru potrafią być kosztowne co logicznie jest stratą dla naszego portfela.
Jeżeli ubytki lakieru nie są dość duże, możemy samodzielnie zająć się problemem, natomiast, gdy są już na szerszą skalę, będziemy musieli się po prostu udać do specjalisty w tej dziedzinie. W pierwszej kolejności musimy użyć papieru ściernego – Standardowo jest to tak zwana ” osiemdziesiątka „. Następnie gruntujemy dane miejsce gruntujemy i nanosimy szpachlę, gdy wszystko wyschnie warto dotrzeć delikatnie papierem ściernym – tym razem :240 : i ponownie jesteśmy zmuszeni zagruntować miejsce. Na koniec przecieramy papierem wodnym i nakładamy lakier.
Na rynku mamy dosyć spory wybór pod względem preparatów do ubytków co pozwoli nam spokojnie zrobić to samodzielnie, lecz przed przystąpieniem do obowiązku, warto się dobrze przygotować bo robimy to na własną odpowiedzialność i w najgorszym przypadku do winy będziemy mogli pociągnąć tylko i wyłącznie siebie samych.
Gdy okaże się, że ubytki są większe niż nam się wydaje, powinniśmy skorzystać z usług lakiernika, który zrobi to profesjonalnie, niestety i kosztownie. Samo dwuetapowe malowanie elementu może kosztować już aż 800 złotych. Wszystko zależy od samochodu i wielkości elementu ubytku lakieru. Musimy pamiętać , że malowanie elementów takich jak maska lub dach mogą podwajać stawkę lakiernika, ze względu na o wiele większą powierzchnie.
Jak widać takie ubytki mogą nas kosztować albo 800 złotych, albo z samodzielną pracą i preparatami mniej więcej 100 złotych. Wszystko zależy od tego czy czujemy się na siłach by zrobić taką rzecz samodzielnie.